29 EKİM 2018 GÜNÜ AÇILIŞI YAPILAN İSTANBUL HAVALİMANI
Cumhuriyetin kuruluşunun 95.Yılında İstanbul'a yapılan üçüncü havalimanının açılışı yapıldı.
Cumhuriyetin kuruluşunun 95. Yılında İstanbul'a yapılan üçüncü havalimanının açılışı yapıldı. Açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilen havalimanının adının da
(İSTANBUL HAVALİMANI)
olduğu açıklandı.
3.havalimanını artık hemşerimiz saydığımız Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir'in de aralarında bulunduğu 4 holdingden müteşekkil konsorsiyum tarafından gerçekleştirildi. Bilmeyenler için anımsatalım Nihat Özdemir İlimizdeki bazı barajların ve Kurtalan çimento fabrikasının sahibi olmak yanında Siirt Ticaret Odasının da Meclis Başkanıdır.
Dünyanın en büyük havalimanlarından biri olduğu açıklanan ve 29 Ekim 2018 günü, Cumhuriyetin kuruluşunun 95. Yıldönümünde açılışı gerçekleştirilen İstanbul'un bu 3'üncü havalimanı çok konuşuldu, çok tartışıldı. İhale süreciyle ilgili birçok iddialar ortaya atıldı. 3. Havalimanının yaklaşık 30 milyar Euro'ya mal olduğu söyleniyor. Türk lirası olarak telaffuz edersek bugünkü kur üzerinden karşılığı 190 milyar lira demektir. Limak-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu tarafından gerçekleştirilen inşaat sırasında 50 kadar işçinin zor çalışma koşulları yüzünden can verdikleri de iddialar arasında. Özellikle son aylarda havaalanı inşaatında çalışan işçilerin yaptıkları eylemler, bu söylentilerde gerçek payının olduğunun kanıtıdır.
Türkiye'nin, İstanbul'da üçüncü bir havalimanının inşasına zaruri bir ihtiyacı var mıydı. Elbette ki hayır! Mevcut iki havalimanının 30 yıla kadar yeterli olacakları varsayılmaktaydı. Peki, yaklaşık 190 milyar TL betona gömülmeseydi de, bu paralarla fabrikalar açılsaydı durum nasıl olacaktı. 1 Milyar TL maliyetle 190 fabrika kurulabilirdi. Bu fabrikalarda asgari 190 bin işçi istihdam ettirilirdi. 190 fabrikanın ekonomiye katkısı milyonların yaşamını etkilerdi.
Bütün bunlar Türkiye'nin 2023 vizyonu diye tutturulan bir gösteriş merakından mı kaynaklanıyor, belli değil. Havalimanının işletmeye geçmesinin ardından, 25 yıl süresince havalimanının işletmeciliğini konsorsiyum yapacak. Belirlenen takvime göre, İstanbul Havalimanı 150 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Havalimanında, toplam 4 terminal binası, 6 pist ve 8 kontrol kulesi bulunuyor.
Yine havalimanı tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, terminaller arasındaki ulaşımın raylı sistemle yapıldığı 4 ayrı terminal binası, 3 teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6,5 milyon metrekare büyüklüğünde apron, şeref salonu, kargo ve genel havacılık terminali, devlet konuk evi, yaklaşık 70 bin araç kapasiteli açık ve kapalı otopark, havacılık tıp merkezi, oteller, itfaiye ve garaj merkezi, ibadethaneler, kongre merkezi, güç santralleri, arıtma ve çöp bertaraf tesisleri gibi yardımcı tesislerden oluşacak.
İş olup bittiğine ve
(İSTANBUL
HAVALİMANI)
adı ile hizmete açıldığına göre, bize de İstanbul'un bu üçüncü havalimanının ülkemize ve milletimize hayırlı olsun dileğinde bulunmaktan başka söylenecek bir söz kalmıyor…
TAŞLAMALAR
(DÜNYA TASARRUF GÜNÜ)
DİYE BİR GÜN VAR BİLİN
MAKAM ARAÇLARINDAN
TASARRUF EDİN, GELİN
120 BİN ARAÇ VAR
ADI (MAKAM ARACI)
BİL BU YOKSUL ÜLKEDE
GERÇEKLER OLUR ACI
İNGİLTERE, JAPONYA
GİBİ ÜLKELERDE BİL
MAKAM ARACI ORDA
ONBİN BİLE DEĞİLDİR
OTOMOBİL ÜRTEN
ÜLKELER ONLAR İKEN
MAKAM ARAÇLARINDAN
ONLAR TASARRUF EDEN