GURBETTEKİ SİİRTLİLER TÜRK HAVA YOLLARI PİLOTU SELÇUK ÖZ

Başarılı birçok hemşerimiz yaşamlarını ilimiz dışında sürdürüyor ve Siirt dışında nelerle uğraştıklarını, neler yaptıklarını bilmek, Siirt'te ikamet eden hemşerilerimiz için de faydalı olacaktır diyerekten bu kez Siirtli hemşerimiz Türk Hava Yolları Pilo

Başarılı birçok hemşerimiz yaşamlarını ilimiz dışında sürdürüyor ve Siirt dışında nelerle uğraştıklarını, neler yaptıklarını bilmek, Siirt'te ikamet eden hemşerilerimiz için de faydalı olacaktır diyerekten; bu kez Siirtli hemşerimiz Türk Hava Yolları Pilotu Selçuk Öz'ü konuk ettik.

Sayın Öz'le soru/cevap şeklinde gerçekleştirdiğimiz röportajımızı, olduğu gibi Siirtli hemşerilerimize gazeteniz Siirt sütunlarından aynen aktarıyoruz…

SİİRTLE İLGİLİ ÇOCUKLUĞUNUZDAN KALMA ANILARINIZ VAR MI ?

Ben 10 yaşımdayken Siirt'ten ayrıldığımız için çocukluğuma dair çok fazla anım var diyemem ama ilk aklıma gelen şey oturduğumuz evin sokak başında Emniyet Müdürlüğü ve kapısında köpekleri vardı ve en büyük eğlencemiz sokakta başı boş gezen inekleri oraya doğru sürüp köpekleri kışkırtmak ve sonrasında ineklerle beraber köpeklerden kaçmaktı. Aklımızca macera yaşıyorduk. Çok fazla anım olmamasına rağmen hayatım boyunca anadilim olan Siirt Arapçasından ve memleketimin geleneklerinden elimden geldiğince kopmamaya gayret gösterdim ve böyle kadirşinas samimi ve yardımsever halkı olan bir il de doğmuş olmaktan her zaman gurur duydum

PİLOT OLMA HEVESİNİZ NASIL OLUŞTU?

Kendi adıma ben bunu heves olarak nitelendirmiyorum.. Bence insanların meslekleri, hayatlarında sosyal ve kütürel olarak varmak istedikleri mertebelere ulaşmak için gerekli bir araç ama aynı zamanda bir hedeftir.. Ben bu hedefi ilk lise çağlarında hayatımı bir şehrin dört duvarı arasına sıkıştırmayıp dünyayı, insanları ve kültürlerini tanıma fikriyle benimsedim ve Allah'a şükür zahmetli bir sürü aşamadan geçerek biraz geç de olsa bu amacıma ulaştım.

KAÇ ÜLKE GEZDİNİZ?

Meslek hayatım boyunca birçok ülkeye uçuş yaptım, sanırım 100'ün üstünde ülkeye gitmişimdir ama gezmek derseniz, yeterli bir süre kalıp gezme fırsatı bulduğum ülke sayısı sanırım 40 civarıdır

PİLOTLARIN GİTTİĞİ ÜLKELERDE İSTİRAHATLERİ NASIL?

GİTTİĞİNİZ YERLERİ GEZME İMKANINIZ OLUYOR MU?

Uçuş yaptığımız yerlerde zaman zaman otellerde kalıyoruz ve operasyonun tarifesi gereği bazen 12 saat bazen bir kaç gün bazen de 1-2 hafta kadar kaldığımız oluyor. Bu seyahatler esnasında ben ve tüm pilot arkadaşlarımın önceliği bir sonraki uçuşa sağlıklı, yeterince uyumuş ve mental olarak o uçuşa tam hazır olmak için iyi dinlenmektir. Sonuç olarak yaptığımız iş can taşımak ve çok büyük sorumluluğu var. Bu şartları sağladıktan sonra eğer zaman kalırsa gittiğimiz yerleri gezip görmek mesleğimizin bize sağlamış olduğu keyif verici bir avantaj.

PİLOTLARA SORULAN STANDART SORULARI BİZDE SORALIM

BİR UÇAK NE KADAR YÜKSELİKTE VE HIZDA UÇAR VE MENZİLİ NEDİR?

Bu sorduğunuz değerler aslında uçağın tipine göre çok değişkendir ama genel olarak sivil yolcu taşımacılığında kullandığımız uçakların seyir irtifası genelde 10.000 ila 12.000 metre arasında değişir, hız olarak da rüzgar durumuna göre 800 ila 950 km/saat seyir hızları vardır.. Menzil ise uçağın yakıt kapasitesine bağlı bir şey ama bildiğim kadarıyla 15.000 km menzile sahip uzun menzil uçaklarımız var..

PİLOTLUK YAPABİLMEK İÇİN SADECE İNGİLİZCE BİLMEK YETERLİ Mİ?

Evet, İngilizce dünyada havacılık için tek geçerli dil. Pilot olabilmek için İngilizce bilmek yeterli ama ekstra başka dilleri bilmek, yani operasyon yaptığınız ülkenin dili ile oradaki insanlara hitap edebilmek çok büyük avantajlar sağlar.

PİLOT OLMAK İSTEYEN SİİRTLİ GENÇLERİMİZE

TAVSİYELERİNİZ VAR MI?

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, havacılık sektöründe önemli yerlere gelmiş birçok hemşerimiz olmasına rağmen, maalesef sayı bence yeterli değil. Ben buradan tüm gençlerimize çağrıda bulunuyorum.. Gelin bizlere katılın. Bu uğurda emek sarf edecek genç kardeşlerimize yardımcı olmaktan zevk duyarım..

SON OLARAK SÖYLEMEK İSTEDİĞİNİZ BİR ŞEY VAR MI ?

Söylenecek çok şey olmasına rağmen, özellikle belirtmek istediğim bir konuya değinmek isterim; Ben ve 3 kardeşimin bugünlere gelebilmesinde en büyük paya sahip olan annem Aysel ÖZ'e büyük minnet, şükran ve saygılarımı sunuyorum ve ellerinden öpüyorum..

Ayrıca belirtmek isterim ki, 'GURBETTEKİ SİİRTLİLER' yazı diziniz çok sıkı takip ettiğim ve desteklediğim bir mecra oldu.. Beni onurlandırarak sayfanızda yer vermeniz benim için had safhada mutluluk veren bir durum.. Bu bağlamda bu yazı dizisini hayata geçiren şahsınıza ve Siirt Gazetesine teşekkürü bir borç biliyorum. Eminim ki bu gazetede bulunmayı benden çok daha fazla hak eden, gerek akademisyen gerek işadamı, esnaf, hakim, doktor vs. bir sürü hemşerimiz var ve heyecanla yeni yazılarınızı bekliyorum, Teşekkürler...

Sayın Öz, Siirtli olup gurbette yaşayan başarılı hemşerilerimizi tanıtmaktaki amacımız sizler gibi değerlerin sadece bulundukları camia ve ailelerde sınırlı kalmaması, bütün Siirtli hemşerilerimizin ve okurlarımızın nelere sahip olduğumuz konusunda farkındalığını arttırmaktır.. Her nerede yaşıyorsak yaşayalım, Siirtli olduğumuzdan vazgeçmediğimizi göstermek adına çok önem arz etmektedir. Bundan sonraki yaşantınızda başarılar diliyoruz..  Göklerde bir kartal gibi her zaman süzülebilmeniz dileklerimle..

AYDIN SEVİNÇ/SİİRT GAZETESİ

İSTANBUL MARMARA VE EGE BÖLGE TEMSİLCİSİ

SELÇUK ÖZ'ÜN BİYOGRAFİSİ

1980 Siirt merkez doğumluyum.. İlkokulu Atatürk İlkokulunda okudum. Babam Memet Mahfuz ÖZ'ün vefatı nedeniyle 1990 yılında Eskişehir'e taşındık. Orta, Lise ve Üniversite eğitimimi Eskişehir'de tamamladım. Anadolu Üniversitesi Uçak Elektrik ve Elektroniği Bölümünden 2003 yılında mezun olur olmaz, hemen akabinde MNG Hava Yollarında hat bakım teknisyeni olarak göreve başladım. 12 sene MNG Hava Yollarının Köln (Almanya), Reims (Fransa), Brüksel (Belçika), Lome (Togo), Malabo (Ekvator Ginesi) gibi çeşitli istasyonlarının teknik ekip şefliği görevlerinde bulundum. MNG hava yollarında çalıştığım süre içerisinde 2012 yılında kendi imkanlarımla Anadolu Yıldızları (AYJET) pilot okulunda pilotaj eğitimi almaya başladım. 2014 yılında pilot lisansımı aldım ve bu süre zarfında hali hazırda sahip olduğum Türk Hava aracı bakım lisansının yanında Avrupa'da almış olduğum eğitimler ve sınavlar ile EASA (Avrupa'da geçerli hava aracı bakım lisansı ) ve ayrıca Birleşik Arap Emirliklerinde girdiğim sınavlar ile elde etmiş olduğum GCAA (Orta Doğu Sivil Havacılık Otoritesinin vermiş olduğu hava aracı bakım lisansı) ile toplamda havacılık alanında pilotluk ve bakım mühendisliği olarak 4 lisans sahibi oldum. Sahibi olduğum bu sertifikasyon sayesinde yurt dışında kolayca iş imkanları buldum ve 2015 yılında Arap Emirliklerinde İngiliz BCT Aviation Maintenance Service şirketinde Senior Aircraft Engineer (Uçak Bakım Mühendisi) olarak göreve başladım. Akabinde Rus Aviation şirketine bakım müdürü olarak transfer oldum ve aynı şirkette 6 ay çalıştıktan sonra Maintenance Director (Teknik Başkanlık) görevine atandım. 2 sene kadar Arap Emirliklerinde çalıştıktan sonra  ailevi sebeplerden dolayı  Türkiye'ye dönüş kararı aldım ve kısa bir süre Onur Air'de çalıştıktan sonra 2018 yılında Türk Hava Yollarının pilotluk sınavlarına başvurup kazanarak Türk Hava Yollarında pilot olarak göreve başladım. Halen Türk Hava Yollarında görevimi sürdürmekteyim. Bunlara ek olarak hayattaki en büyük başarım olarak gördüğüm mükemmel bir eş ve harika bir çocuğa sahip olduğumu belirtmek isterim.

Bakmadan Geçme