KANAL İSTANBUL KONUSUNDA 'BEN YAPTIM, OLDU' MANTIĞIYLA HAREKET ETMEK!!!
1595 sayfadan oluşan Kanal İstanbul'a ait ÇED Raporu İnceleme ve Değerlendirme komisyonunda kabul edilerek yürürlüğe girdi.ÇED'in açılımı ( Çevresel Etki Değerlendirme) olarak tarif edilir.
1595 sayfadan oluşan Kanal İstanbul'a ait ÇED Raporu İnceleme ve Değerlendirme komisyonunda kabul edilerek yürürlüğe girdi. ÇED'in açılımı (
Çevresel Etki Değerlendirme)
olarak tarif edilir. Kanal İstanbul için hazırlanan ve kabul edilen
ÇED
raporu sözde halkın görüşüne açılmış, İstanbullular uzun kuyruklar oluşturarak itiraz süresi olan 10 gün boyunca rapora ilişkin itiraz dilekçeleri vermişlerdi. Bu arada, bir de insan zinciri oluşturularak Kanal İstanbul'un yapımına karşı çıkılmıştı. Ancak, öyle anlaşılıyor ki, bu itirazlar hiçbir şekilde kale alınmadan ve görmezden gelinerek,
ÇED
raporu onanmış bulunulmaktadır.
Raporda, Kanal İstanbul'un hafriyatından toplam 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp enkaz çıkacağı yer almaktadır. Yani, üst-üste konulursa, bu hafriyattan koca bir dağ oluşturulabilir!
ÇED raporunun kabul edilmesi, gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu ve olumsuz etkilerinin belirlenmesinde, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmiş olması ya da çevreye zarar vermeyecek ölçüde en aza indirilmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ile teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesinde ve projelerin uygulanmasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmaların benimsendiği anlamına gelir!
Kanal İstanbul'a ait
ÇED
raporunun onaylandığı bizzat Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum tarafından açıklandı.
Uzunluğu 45 kilometre olacak proje güzerghında yer alan diğer kurum ve kuruluşlara ait mevcut altyapı kavramsal deplase çalışmalarının, ilgili kurumlarla mutabık kalınarak hazırlandığı belirtilirken, proje bedeli 75 milyar lira olarak açıklanmış bulunmakta. Kanal İstanbul'un, kamu özel iş birliği modeliyle hayata geçirilmesinin planlandığı belirtilmektedir. Ancak, kimi iddialara göre Kanal İstanbul'un maliyeti 200 milyar TL'yi bile aşacaktır.
Proje kapsamında 7 kara yolu köprüsü, biri köprü diğeri yer altı geçişi olmak üzere toplam 2 demir yolu geçişi, 2 metro geçişi yapılması da öngörülmekte.
Kanal İstanbul'dan kara yolu ve demir yoluyla oluşturulacak güzergahlar ise D-020 kara yolu geçişi, Kuzey Marmara Otoyolu (KMO), TCDD hızlı tren hattı geçişleri, Sazlıbosna kara yolu geçişi, KMO kesim-7 geçişi, TCDD Halkalı-Kapıkule konvansiyonel demir yolu hattı, Mahmutbey-Esenyurt metrosu, TEM otoyolu geçişi, Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü metrosu, D-100 kara yolu geçişi olarak planlanmış bulunuyor.
Kanal İstanbul'a karşı olanların öne sürdükleri sebepler ise şu şekilde özetlenebilir:
*Kanal İstanbul, İstanbul için korkulan deprem riskini arttıracaktır!
*Kanal İstanbul, Montrö anlaşmasının kadük olmasına ve ABD savaş gemilerinin Karadeniz'e inmelerine yol açacaktır!
*AKP iktidarı, rant alanları artık tükendiği için İstanbul'da yeni rant alanları oluşturmak açısından Kanal İstanbul'u yapmak istemektedir.
*Kanal İstanbul'un yapılması durumunda, İstanbul'un nüfusu 3'e, 4'e katlanacaktır.
*Kanal İstanbul'un güzerghı daha şimdiden yabancılar tarafından ucuza kapatılmış, başta Katar olmak üzere, birçok Arap şeyhleri arazileri ucuza satın alarak İstanbul'da bir ARAP KOLONİSİ oluşturmanın peşine düşmüşlerdir.
*Türkiye'de işsizlik zirve yapmışken ve işsizlere istihdam sağlanması açısından sanayi tesisleri kurulması gerekirken, Kanal İstanbul Projesi Türkiye'nin milli gelirlerini yine BETONA GÖMMEK PROJESİDİR.
***
Evet, Kanal İstanbul'la ilgili aleyhte yapılan daha birçok savlar vardır. Biz bunlardan birkaçını yazmakla yetindik.
ÇET Raporunu onaylamadan önce, İstanbulluların Kanalı isteyip istemedikleri konusunda bir referandum yapılsa veya en azından, konuyla alakalı bilim adamlarının açık oturumlarda lehte veya aleyhte tartışmalarına zemin hazırlansa daha gerçekçi olmaz mıydı! Halkın ve bilim adamlarının görüşlerini kale almadan
'BEN
YAPTIM OLDU!'
mantığıyla hareket edilmesi bize göre hiç de gerçekçi bir tutum değildir!
Ne diyelim, olacaksa, yine de hayırlı olsun!
TAŞLAMALAR
KANAL İSTANBUL İÇİN
ÇED RAPORU ONANDI
MOTRÖ ANLAŞMASININ
MİADINA SAPLANDI
75 MİLYAR DAHA
BETONA GÖMÜLECEK
VE DE İŞSİZLER YİNE
İŞ VE AŞ-BEKLEYECEK
YAZIK BUNCA PARAYI
BETONA GÖMMEYİNİZ
BUNCA İŞSİZ GENÇLERİ
GÖRMEKTEN GELMEYİNİZ
KANAL İSTANBUL BENCE
BİR FACİA OLACAK
HİÇ DE İYİ DEĞİLDİR
BU İŞİN SONU ANCAK