OKULLAR YENİ BİR DERS YILINA GİRMİŞKEN!
2019/2020 eğitim ve öğretim yılının ilk günlerinden itibaren öğrencilerin dış etkenlerden korunmaları amacıyla okulların çevrelerinde gerekli önemlerin aldıkları belirtiliyor.Her ders yılının başlamasında, gazete olarak biz de bu konuya önem verir ve daha
2019/2020 eğitim ve öğretim yılının ilk günlerinden itibaren öğrencilerin dış etkenlerden korunmaları amacıyla okulların çevrelerinde gerekli önemlerin aldıkları belirtiliyor. Her ders yılının başlamasında, gazete olarak biz de bu konuya önem verir ve daha başlangıçtan itibaren okul çevrelerinde alınması gereken önlemleri anımsatırız. Okullar, çocukların ve gençlerin eğitim, öğretim yuvalarıdır. İl Merkezinde binlerce çocuk ve genç okullara gitmektedir. Okula giden çocuklar ve gençler, nispeten ailelerinin denetiminden çıkmış olurlar. Çocukları ve gençleri bekleyen tehlikeler her zaman vardır.
Okul çevrelerinde yeterli önlemler alınmadığı takdirde, olabilecek bazı tehlikeleri maddeler halinde sunalım:
-Öğrencilerden haraç almak isteyen, çeteler türeyebilir. Geçmişte, bunun örneği görülmüştür.
-Öğrenciler tiner ve diğer uyuşturucuların kucağına itilebilir.
-Öğrencilere cinsel istismarda bulunacak kötü zihniyetli kişiler her zaman bulunabilir.
-İnternet kafeler, kumarhanelere dönüşebilir.
-Kız öğrenciler için daha büyük tehlikeler olduğu bir gerçektir.
-Ve daha nice densizlikler, yaşanabilir!
Okulların açıldığı ilk haftadan itibaren okul çevrelerinin kontrol altına alınması isabetli bir davranıştır. Bu açıdan, konuyla ilgilenenleri kutluyoruz. Ancak, bu konu üzerinde çok hassas davranılmasını ve eğitim yılı boyunca kontrolleri hiç gevşetmeden sürdürmelerini temenni ediyoruz.
Bu arada, dış etkenlere karşı daha iyi korunmaları amacıyla bazı okulların ihata duvarlarının yükseltilmesi çok isabetli olmuştur.
Temenni ederiz ki, ihata duvarları yükseltilmemiş okulların da bir an önce ihata duvarlarının yükseltilmesi sağlanır, böylece, öğrencilere dışarıdan yapılabilecek müdahaleler önlenmiş olur.
ANEKDOT
Öğretmen, tahtada bir şekil çizmiş ve parmağıyla işaret ederek sormuş:
-Bu nedir!
Haylaz öğrencilerden biri kalkarak cevap vermiş:
-Kirli bir parmak!