UZUN YILLARDAN BERİ KARA'SINA HASRETİZ!

İşaret edilen muasır medeniyet düzeyini yakalamadaki rötar yüzünden 'Kalkınmakta olan ülkeler' safında yer alan ülkemizin yöreleri arasında kalkınmışlık farkı vardır ve bu farklılık, geri kalmış yörelerin zaman zaman 'Kalkınmada öncelikli yöreler' kapsamı

İşaret edilen muasır medeniyet düzeyini yakalamadaki rötar yüzünden 'Kalkınmakta olan ülkeler' safında yer alan ülkemizin yöreleri arasında kalkınmışlık farkı vardır ve bu farklılık, geri kalmış yörelerin zaman zaman 'Kalkınmada öncelikli yöreler' kapsamında değerlendirilmesiyle  teyit edilmekte…

Doğu ve Güneydoğu bölgelerimizdeki 21 ilimizi kapsayacağı açıklanan 'Cazibe Merkezleri' de bölgeler arasındaki kalkınmışlık farkını giderme amacına yöneliktir ve bu yıl ödenekleri ayrılan söz konusu merkezler kapsamındaki hizmetlerin daha da geciktirilmeden  ele alınmaları beklenmekte… Değişik desteklemeler yanı sıra verilen bazı teşviklere rağmen, kalkınmışlık farkının arzulanan düzeyde olduğunu söylemek mümkün değildir ve bu geçek, istihdam alanında umulanın elde edilmemesinden anlaşılmakta… Ülkemizin en önemli sorunlarından biri olan işsizlik, geri kalmış yörelerde daha yaygındır ve Siirt ilimiz, koyu İşsizliğin hüküm sürdüğü illerden biridir bölgesinde…

Başkent Ankara'dan hızlı trenle Eskişehir'e doğru yol alırken, demir yolunun ülkemizin en ücra köşesine uzatılmamış olması yüzünden uğranılan ekonomik kaybımızı, trafik kazalarında halen dünya geneli başı çeken ülkeler arasında ilk sıralarda yer aldığımızı ve ilimiz merkezinde halkımızın bırakın trenin hızlısına, karasına hasret kaldığı gerçeğini anımsadım yine…

Ulaşım açısından bir nimettir hızlı trenler ve yurdumuzun bazı yörelerin de gerçekleştirilen hizmeti benimsememek mümkün değildir elbet… Bunu söylerken de, demir yolumuzu ülkenin en ücra köşesine uzatma gayretinin daha çok önemsenmesi gerektiğini vurgulamak isterim bir kez daha…  Petrol ürünleri ihtiyacının büyük bölümünü dışarıdan ithal etmekte olan ülkemizde sayıları hızla artan kara taşıtlarını, mevcut yollarımız göğüsleme kapasitesinden oldukça uzaklaşmıştır ve her yıl meydana gelen elim trafik kazalarında çok sayıda yurttaşımız yaşamını yitirmekte, sakat kalmakta kimileri ve küçümsenmeyecek oranda ekoomik kayıp yaşanıyor aynı zamanda….

Toplu taşımacılığın en önemli etkenlerinden biri demir yollarının yaygınlaştırılmasıdır ve kalkınmış ülkelerin çok gerisindeyiz bu konuda… Bunun içindir ki demir yolunu ülkemizin her noktasına ulaştırma hedefi güdülmelidir mutlaka derken, 60 yıldan beri Kurtalan ilçemizde mıhlanıp kalan demir yolunun Siirt il merkezi ve Siirt'ten de belirlenmiş olan yörelere uzatılacağına yönelik açıklamaların gerçekleşmeye başladığına bir an önce tanık olmak istediğimizi de vurgulamak isterim ayrıca…  Trenin hızlısına değil de karasına hasret bırakılanlar, bakalım ne zaman kavuşabilecekler hakları olan hizmetlere…

Bakmadan Geçme