DARISI  HER ZORLUĞUN BAŞINA

Siirt'in biri yaklaşık 25 yıllık diğeri ise 15 yıllık iki sorunu çözüm yoluna girdi.İnşallah çalışmalar en kısa sürede tamamlanacak.

Siirt’in biri yaklaşık 25 yıllık diğeri ise 15 yıllık iki sorunu çözüm yoluna girdi. İnşallah çalışmalar en kısa sürede tamamlanacak.

25 yıllık sorun, bir çoğunuzun tahmin ettiği gibi havalimanımız. 1990'lı yılların başında çalışmalarına başlanan ve daha sonraki yıllarda tamamlanmasına rağmen ancak 1944 yılında ilk uçağın inebildiği havalimanımızdan işin doğrusu şimdiye kadar tam anlamıyla bir randıman alamadık. Daha önceki yazılarımda da belirttiğim üzere havalimanımızda tarifeli uçak seferleri adeta  bir var, bir yok olayına benzedi. Hele hele 2000'li yılların başında meydana gelen kazada bir uçağın pilotaj hatası yüzünden pistten çıkmasının ardından havalimanımızın üstündeki kara bulutlar kapkara oldu. Ne zaman bir girişim başlatılsa hemen bu kaza ve bu kaza sonrası tutulan teknik rapor önümüze çıkarıldı. Konu teknik ve hassas bir konu olduğu içinde  çokta itiraz hakkımız olmadı.

Ama Arapçada sık sık tekrarladığımız “Kıl şidde fi helfe fi faraç” Türkçesi ile her zorluğun şiddetin arkasında bir kurutuluş bir rahatlama vardır deyiminde olduğu gibi bu zorlukta aşılmaya başlandı. Girişimler yetkililerin kapılarını aşındırmalar ı sonucu nihayet  sonuç verdi. Heyetler geldi, incelemeler yapıldı, teknik raporlar tutuldu. İl Özel İdare Genel Sekreterliği işlerin bir bölümünün yapımını üstlendi. Diğer bölümünü de Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü üstlendi. Bu genel Müdürlükte geri kalan işleri 24 milyon TL'ye ihale etti. Yüklenici firmanın elemanları bugünlerde harıl harıl havalimanında çalışmalar yapıyorlar. Yaptıkları ölçüm çalışmalarının ardından  havalimanın arazisinde  ve pistte düzenleme çalışmalarına başlanacak. Yani iş, şu anda belirlenen takvime göre yürüyor.

Hayırlısı ile Haziran ayında bütün çalışmaların tamamlanması ve tarifeli seferlerin artık teknik bir sorunu kalmayan havalimanımızdan başlaması planlanıyor.  Şunun şurasında iki ay civarında bir zaman dilimi kaldı.

15 yıllık sorunumuz ise Siirt-Kurtalan yolu. 2004'lerde AK Parti iktidarının başlattığı duble yol hamlesi kapsamında Siirt-Kurtalan yolu ilk başlanan yollardan biriydi. Dönemin Valisi Nuri Okutan'ın üzerinde büyük bir önemle durduğu bu yolda  o zamanlardaki adıyla  Köy Hizmetleri ekipleri harıl harıl çalışıyordu. İhale ve benzeri prosedürlere takılmaması için tıpkı havalimanın yapımında olduğu gibi ilin imkanlarının kullanılmasına karar verildi. Kamunun elindeki iş makineleri ve kamyonlara ilaveten özel sektörden de kiralamalar yapıldı.

Bu konunun üzerinde o kadar duruluyordu ki, her hafta bir vali yardımcısı sabah ve akşam saatlerinde mutlaka günün belirli saatlerinde çalışmaları denetliyordu. Yapılan bu denetlemelerde çalışmadıkları tespit edilen personellere ilişkin birçok anekdot halen hafızalarımızda duruyor.

Ancak bu yoldaki çalışmada Türk gibi başla, Alman gibi bitir misalinde olduğu gibi Nuri Okutan’ın atamasının Sakarya iline yapılması ile birlikte gevşedi ve sonunda  ilin imkanları ile yapılmasından vazgeçilerek yapım işi Karayollarına devredildi. İhale süreci, müteahhidin başlaması, kamulaştırmalara itirazlar yıllar boyu sürdü. Şükürler olsun burada da milletvekilimiz  Prof. Dr. Yasin Atay'ın girişimleri ile hızlı kamulaştırma kararı alındı ve yargı yoluyla işin uzamasının önüne geçildi. Eski yüklenici firmanın anlaşması iptal edildi, yeniden ihale edildi ve yeni yüklenici firma da gelip çalışmalara başlıyor. İnşallah bu yolda en kısa zamanda tamamlanacak.

Bu arada Vali Ali Fuat Atik ve milletvekili Prof. Dr. Aktay'dan en düşük makamda görevli bütün kamu  personeli ve sivil toplum kuruluş temsilcilerine teşekkür ediyorum.

Bakmadan Geçme