HIZLI TREN FACİASI!

Hızlı trenler, elbette ki büyük bir nimettir.Ancak, bu nimetleri NIKMETE çevirmemek gerekir.

Hızlı trenler, elbette ki büyük bir nimettir. Ancak, bu nimetleri NIKMETE çevirmemek gerekir. Hızlı trenler, lugatımıza yeni girdi. Yolcularına, zaman açısından büyük avantajlar sağlayan hızlı trenler, yeterli donanıma sahip olmadıkları zaman, büyük kayıplara yol açmaktadırlar. 13 Aralık 2018 Perşembe günü Türkiye  korkunç bir hızlı tren kazasına daha şahit oldu. Ankara-Konya seferini yapan Yüksek Hızlı Tren, aynı güzergâhta görevli kılavuz lokomotif ile çarpıştı. Üçü makinist 9 kişi can verdi, 100’ün üzerinde de yaralılar olduğu belirtiliyor.

BTS Başkanı Hasan Bektaş’a göre hat sinyalizasyon sistemi hazır olmadan ulaşıma açılmış.  Kaza yeterli iletişm olmaması sebebiyle meydana gelmiş. Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Yener ise "Bildiğimiz kadarıyla Ankara - Sincan arasında sinyalizasyon hattının hala inşa aşamasında" olduğunu iddia etmiş.

İsminin açıklanmasını istemeyen bir TCDD yetkilisi ise  “Sinyalizasyon sisteminin olmaması, manuel sistemle kontrol edilmesi kazayı getirdi" demiş ve eklemiş: "Çünkü ölü bölge, sinyal yok, geleni göremiyorlar."

BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, “Hat tamamlanmadan neden ulaşıma açılıyor?” sorusuna ise “Tıpkı Pamukova’da yaşanan kaza gibi. Açtık demek için açıyorlar. Demiryolları özelleştirme nedeniyle ikiye ayrıldı. Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” yanıtını vermekte.

Türkiye'de sadece hızlı trende değil, normal trenlerde de yaşanan kazalarda çok  kişi hayatını kaybetti ya da yaralandı. Kazaların ardından, tren yollarındaki ihmaller, bakımsızlıklar ya da özelleştirme uygulamaları gündeme geldi, soruşturmalar başlatıldı. Ancak kazalar unutulunca, ihmaller de unutuldu.

İşte Türkiye'de gerçekleşen ve can kaybı yaşanan tren kazalarının bazıları:

7 Ekim 1945 -

Erzincan, Bağıştaş'ta iki yolcu treninin çarpışmasıyla 40 kişi öldü, 40 kişi de yaralandı.

9 Ekim 1948 - Ankara'da bir yolcu treninin raydan çıkması sonucunda 38 kişi öldü, 103 kişi de yaralandı.

17 Mayıs 1952

- Niğde, Ulukışla'da yolcu treni raydan çıktı 31 kişi öldü, 15 kişi yaralandı.

20 Ekim 1957 - İstanbul Yarımburgaz'da iki yolcu treni çarpıştı, 95 kişi öldü, 150 kişi yaralandı.

30 Nisan 1961

- İstanbul, Kartal, Cevizli'de iki yolcu treninin çarpışması sonucunnda 15 kişi öldü, 70 kişi yaralandı.

31 Ekim 1972 - Konya'dan İstanbul'a giden bir yolcu treni Eskişehir'de bir yük trenine çarptı. Kazada 38 yolcu hayatını kaybetti, 45'i ağır 90 kişi yaralandı.

5 Ocak 1979’da Ankara Esenkent’de Anadolu Ekspresi  Boğaziçi Ekspresiyle çarpıştı, 20 kişi öldü, 136 kişi yaralandı.

9 Ocak 1979’da Ankara Behiçbey mevkiinde iki banliyö treni çarpıştı, 32 kişi öldü, 81 kişi yaralandı.

3 Mayıs 1980’de İzmit’te iki yolcu treni çarpıştı, 17 Kişi öldü, 25 kişi yaralandı

7 Haziran 1980 günü Kayseri’de bir yük treniyle Van Gölü Ekspresinin çarpışması sonucu 25 Kişi öldü.

4 Mart 1990 tarihinde Polatlı’da iki yolcu treni çarpıştı. 2 kişi öldü, 49 kişi yaralandı.

1992 yılında Muşta rayların sökülmesi nedeniyle meydana gelen kazada 5 kişi öldü, 41 kişi yaralandı.

1995’te Ulukışla’da ray otobüsünün, yük vagonuna çarpması sonucu 3 kişi öldü. 30 kişi yaralandı,

1998’de Eskişehir’de Başkent Ekspresi raydan çıktı, bilançosu 2 ölü, 18 yaralı oldu.

2002 Temelli’de yolcu treni raydan çıktı, 1 kişi öldü, 8 kişi yaralandı.

İlk hızlı tren faciası ise 2004 yılında Pamukova’da yaşandı. Hükümet hızlandırılmış tren projesini başlatacakken,

İstanbul

-

Ankara seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu Ekspresi Sakarya Mekece yakınlarında kaza yaptı. 41 kişi öldü, 81 kişi yaralandı.

Ve 13 Aralık 2018 günü Ankara’da meydana gelen hızlı tren kazasında 9 kişi öldü, 79 kişi yaralandı.

İşte, Dünyada en güvenilir olarak bilinen tren yolculuklarının Türkiye’deki serüveni.

Bakmadan Geçme