• Haberler
  • Genel
  • OKULLARDA SOSYAL ETKİNLİKLERE AĞIRLIK VERİLMELİ

OKULLARDA SOSYAL ETKİNLİKLERE AĞIRLIK VERİLMELİ

Son yıllarda okullarımızda verilen eğitimin daha çok öğretime kayması ile birlikte sosyal etkinliklere daha az verilmeye başlandı.O çekişmeli münazaralar unutuldu.

Son yıllarda okullarımızda verilen eğitimin daha çok öğretime kayması ile birlikte sosyal etkinliklere daha az verilmeye başlandı. O çekişmeli münazaralar unutuldu. Yıl sonu piyesleri, bilgi yarışmaları, konferans ve benzeri etkinlikleri  artık,  çok nadir bir şekilde duyar hale geldik.

Öğrencilerimizin birer atlet  olarak görülmeleri ve belirli bazı okullar hedef konularak mutlaka bunları kazanmalarının istenmesi bunda etkili oluyor. Çünkü öğrencilerimiz geceli gündüzlü bir şekilde girecekleri sınavlara hazırlanıyorlar. Başarı veya başarısızlık değerlendirmesi bu okulların kazanılıp kazanılmamasına bağlı olarak gerçekleştiriliyor.

Bir başka etkende çocuklarımızın boş zaman olarak nitelendirebileceğimiz zamanlarını  zararlı ama hoşça geçirebilecekleri  internet ortamına kavuşmuş olmalarıdır. Çocuk ve gençlerimiz o o dünyadan ayrılmak istemiyorlar. Bazıları günün 3-4 saatlerini hatta daha fazlasını bilgisayar tablet veya cep telefonlarının başında geçirmeye başladılar. Bu nedenle yeni nesil sosyal bir yapıya sahip değil. Önemli bir kısmı asosyal bir yapıya sahip oldu.

Bizim öğrencilik yıllarımızda yapılan sosyal etkinliklerin her birinin ayrı bir heyecanı, ayrı bir yararı vardı. Münazaralarda aldığımız tezle ilgili araştırmalar yapar, günlerce kütüphaneden çıkmaz büyüklerimizin ve bu işi bilenlerin kapılarını aşındırırdık. Sonrada sahneye çıkıp başta öğretmenlerimiz ve yüzlerce arkadaşımız olmak orada bulunanların huzurunda büyük bir medeni cesaretle tezimizi çeşitli örnekler vererek savunup jüriden birincilik almayı hedeflerdik.

Yine aynı şekilde bilgi yarışmalarına hazırlanırken, bir yandan bilgilerimizi tazelerken, bir yandan da  yeni bilgilerde öğrenir ve bunları kalabalığın huzurunda doğru bir şekilde dillendirirdik.Yaşadığımız heyecan, sınıfımıza veya okulumuza karşı duyduğumuz aidiyet duygusunun pekişmesi bu iki sosyal etkinliğin bir başka artılarıydı.

Koro ve solo programlar ile öğrenciler müziğe yönlendirilip yetenekleri keşfedilmeye çalışırken, yıl sonu piyesleri ile drama alanında ki yetenekleri ortaya çıkarılıyordu. Anne babalara çocuklarıyla gurur duyma imkanı da sağlanmış oluyordu.

Öğrencilerimizi internet ortamının zararlı etki ve tuzaklarından korumak  ve sosyalleşmeleri içinde  olsa okullarımızda sosyal etkinlilere daha fazla yer verilmelidir.

Okullar önümüzdeki hafta eğitim ve öğretime başlayacaklar.Şimdiden kolları sıvamalı ve öğrencilerimizin sosyalleşmeleri açısından oldukça önemli gördüğümüz bu konuyla ilgili çalışmalar başlatılmalıdır.

Bakmadan Geçme