• Haberler
  • Genel
  • Sağlık Bakanlığı'ndan 81 İl Valiliğine Yeni Teftiş Genelgesi: Şikayetler Hızla Değerlendirilecek

Sağlık Bakanlığı'ndan 81 İl Valiliğine Yeni Teftiş Genelgesi: Şikayetler Hızla Değerlendirilecek

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu'nun imzasıyla 81 il valiliğine gönderilen yeni genelgeyle, sağlık hizmetlerinde denetim ve hasta hakları süreçlerinin daha etkin hale getirilmesi hedefleniyor.

"Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu Genelgesi" kapsamında, sağlık kuruluşlarına ulaşan tüm şikayetlerin süratle değerlendirilmesi ve hasta hakları birimlerinin daha aktif rol üstlenmesi öngörülüyor.

Şikayetler Anında Değerlendirilecek, Hasta Hakları Birimleri Güçlendirilecek

Genelgeye göre, sağlık hizmetlerinin sunumu sırasında ortaya çıkan tüm teknik ve idari sorunlara hızlı müdahale edilmesi sağlanacak. Bakanlığa bağlı hastanelerdeki hasta hakları birimleri daha işlevsel hale getirilecek ve vatandaşlardan gelen şikayetlerin kısa sürede çözümü için gerekli tüm idari tedbirler alınacak.

Ayrıca, Cumhurbaşkanlığı Genelgesi’ni temel alan yeni düzenlemeyle kamu sağlık hizmetlerinin etkinlik, verimlilik, şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkeleri doğrultusunda yürütülmesi sağlanacak.

REDES Sistemiyle Riskli Durumlar Dijital Takipte

Bir süredir uygulamada olan Risk Esaslı Dijital Denetim Sistemi (REDES) kapsamındaki denetimler yaygınlaştırılıyor. REDES üzerinden belirlenen riskli durumlar, artık il sağlık müdürleri ve hastane başhekimleri tarafından da dijital ortamda izlenebilecek. Bu sistem sayesinde riskli görülen alanlar tespit edilerek, birim amirleri tarafından hızlıca önlem alınabilecek.

İki Teftiş Seferberliğinde 206 Hastane Denetlendi

Bakan Memişoğlu'nun talimatıyla başlatılan denetim çalışmaları kapsamında ocak ayında 38, nisan ayında ise 53 müfettişle yürütülen iki büyük teftiş faaliyeti sonucunda, toplamda 19 ilde bulunan 206 hastanede denetimler gerçekleştirildi. Bu denetimlerde tespit edilen aksaklıklar giderilerek sağlık hizmetlerinde kalite artışı sağlandı.

3 Bin Nitelikli Personel Görevde: Muhakkiklik Eğitimi Öne Çıkıyor

Hasta ve vatandaş şikayetlerine ilişkin daha hızlı çözüm için müfettiş müdahalesi gerektirmeyen durumlar, Sağlık Bakanlığı Teftiş Kurulu’nca verilen “Muhakkiklik” eğitimini almış 3 binden fazla nitelikli personel tarafından değerlendirilecek. Böylece şikayetlerin önemli bir bölümü hızla sonuçlandırılabilecek.

Bilirkişi Talepleri Öncelikli Olacak

Genelge ile birlikte bilirkişi ya da uzman heyeti taleplerine ilişkin müfettiş yazılarının da öncelikli olarak cevaplanması gerektiği belirtildi. Böylece adli ve idari süreçlerde zaman kaybının önüne geçilmesi amaçlanıyor.

Hedef: Daha Etkin ve Güvenilir Bir Sağlık Denetim Sistemi

81 ilin valiliklerine gönderilen genelgeyle birlikte, sağlık sisteminde şeffaflığı artıracak, vatandaş memnuniyetini yükseltecek ve hizmet kalitesini güvence altına alacak daha etkili bir denetim süreci oluşturulması hedefleniyor.

Yeni genelgeyle birlikte Sağlık Bakanlığı, hasta haklarını önceleyen, şikayetlere hızla müdahale eden ve hizmet kalitesini sürekli izleyen bir yönetim modeliyle sağlık alanındaki denetimlerini güçlendirmeye devam edecek

Bakmadan Geçme