• Haberler
  • Siirt Haber
  • Sarıtaş, 4 Kişinin Can Verdiği Batman-Siirt Çevreyolundaki Kazayı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na Sordu

Sarıtaş, 4 Kişinin Can Verdiği Batman-Siirt Çevreyolundaki Kazayı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na Sordu

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA Aşağıdaki sorularımın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir URALOĞLU tarafından Anayasanın 98 ve İç Tüzüğün 96.ve 99.

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

Aşağıdaki sorularımın,

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Abdulkadir URALOĞLU

tarafından Anayasanın 98 ve İç Tüzüğün 96. ve 99. Maddeleri gereğince yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.

Sabahat Erdoğan Sarıtaş/Siirt Milletvekili

Batman-Siirt Çevreyolu, Organize Sanayi Bölgesi yakınlarında 28 Temmuz Pazar akşamı bir hafif ticari araç, düğün töreni çıkışında yolun karşısına geçmeye çalışan yayalara çarptı. Kazada aynı aileden olan 4 yurttaşımız hayatını kaybetti, 2 yurttaşımız da ağır yaralandı.

Kazanın meydana geldiği yol, daha önce de birçok ölümlü-yaralamalı kazanın yaşanmasıyla gündeme gelmiştir. Nitekim Batman’da 2019-2023 yılları arasında ölümlü-yaralamalı trafik kazası sayısı 4218’dir. Bu kazalarda 103 yurttaşımızı kaybettik, 7068 yurttaşımız da yaralandı. Aynı dönemde meydana gelen toplam kaza sayısı 14.592 olarak kayıtlara geçmiştir.

Öte yandan kazanın meydana geldiği karayolu, 2015 yılında projelendirilmesiyle başlanılmasına rağmen aradan geçen dokuz yılda tamamlanmamıştır. Karayolunun inşaatı için 2021 yılında 51 milyon TL ile 650 gün sürecek olan bir iş için iki ayrı firma ile sözleşme imzalanmıştır. Yine Ekim 2022’de bu kez 90 milyon 585 bin 930 TL sözleşme bedeliyle ikinci bir ihale yapılmıştır. Ancak ikinci ihaledeki iş tamamlanmadan yüklenici firma ve bölge müdürlüğü tarafından sözleşme feshedilmiştir. Bu durum söz konusu yolun tamamlanma sürecinin uzattığı gibi ölümlü trafik kazalarının artışına, kamu zararının doğmasına sebebiyet vermiştir. Öyle ki iptal edilen söz konusu iş için 2023 yılında bu sefer 445 milyon 373 bin TL ile 10 Kasım 2023’te sözleşme imzalanmıştır. Rakamlardan da anlaşılacağı üzere söz konusu ihalede büyük bir kamu zararı söz konusudur.

Yine aynı yolda aydınlatma direklerinin olmaması da kazalara davetiye çıkarmaktadır. Bu konuda 28 Temmuz 2023 tarihinde vermiş olduğu 7/2192 sayılı soru önergesine bakanlığınız tarafından verilen önergede, bunun elektrik dağıtım şirketi tarafından yapıldığı tarafıma aktarılmıştı. Ancak geçen sürede ilgili yolun aydınlatılması için herhangi bir çalışma yürütülmemiştir.

Bu denli işlek ve önemli bir yolun bu kadar çok ölümlü kazaya sebebiyet vermesini engellemek, söz konusu eksikliklerin giderilmesiyle mümkün olacaktır.

Bu bağlamda;

Batman-Beşiri karayolunun yapımı için bugüne kadar kaç ihale yapılmıştır?

Karayolunun yapımı için bugüne kadar ayrılan ödenek miktarı ne kadardır?

Bakanlığınızın 2021/125760 numarasıyla ilan çıktığı söz konusu karayolunun yapımıyla ilgili ihale neden iptal edilmiştir? Söz konusu ihalenin iptaliyle birlikte ortaya çıkan kamu zararı ne kadardır?

İhale edilen işin iptal edilmesi, karayolunun tamamlanması sürecinin yıllara sarkmasın sorumlusu kimlerdir? Sorumluların açığa çıkartılması noktasında bakanlığınız bir çalışması var mıdır? Varsa nelerdir?

Çevre yolunda yeterli ve uygun noktalarda yaya üst geçitleri var mıdır?

Bakanlığınız yoğun trafik kazalarının yaşandığı kazaları en aza indirmek için bölgede ne tür önlemler almıştır?

Karayolunun aydınlatılması noktasında yapılmış olan bir ihale var mıdır? Varsa ne zaman yapılmıştır?

Bir yıl önce yapmış olduğumuz uyarıların dikkate alınmaması nedeniyle yaşanan can kayıplarıyla ilgili sorumlular hakkında açılan bir soruşturma var mıdır?

Bakmadan Geçme