• Haberler
  • Siirt Haber
  • Siirtli Hemşerimiz Murat Akdemir'in Kaleminden: Dünyanın En Pahalı ve Kapsamlı Ulaşım Projesi Bir Yol Bir Kuşak ve Demir İpekyolu

Siirtli Hemşerimiz Murat Akdemir'in Kaleminden: Dünyanın En Pahalı ve Kapsamlı Ulaşım Projesi Bir Yol Bir Kuşak ve Demir İpekyolu

-Türkiye'yi, bulunduğu konumundan dolayı çok daha stratejik bir hale getirecek ve Türkiye ekonomisinin çok daha hızlı ve kapsamlı bir şekilde gelişmesini sağlayacak Küresel ölçekteki bir projeden bahsetmek istiyorum bu yazımda, sizlere.Trilyonlarca dolar

-Türkiye'yi, bulunduğu konumundan dolayı; çok daha stratejik bir hale getirecek ve Türkiye ekonomisinin çok daha hızlı ve kapsamlı bir şekilde gelişmesini sağlayacak Küresel ölçekteki bir projeden bahsetmek istiyorum bu yazımda, sizlere. Trilyonlarca dolarlık bir maliyetle yapımına devam edilen; "Bir Yol Bir Kuşak" projesi. Tıpkı tarihi dönemlerde dünyanın en önemli ticaret yolu olan "İpek Yolunda" olduğu gibi, bu ulaşım ve ticaret projesi de; Çin'den başlayıp, kesintisiz bir biçimde Avrupa'ya kadar uzanacaktır. Eskiden kervanlarla gidilen yol, bilhassa hızlı trenle hatlarıyla ve onlara entegre edilmiş otoyollarla; Pekin'den Londra 'ya kadar tesis edilecek, bu suretle Çin'de üretilen mallar; Avrupa pazarına kesintisiz ve hızlı bir biçimde ulaşacaktır.

-Çin; sahip olduğu büyük nüfusu sayesinde, çok önemli bir üretim gücüne sahiptir. Önemli bir kısmı genç ve yetişkinlerden oluşan Çin'in bu nüfus yapısı; bol ve ucuz işgücü oluşturmaktadır. Bu da; otomatikman, Çin'de yapılan üretimin maliyetini düşürmektedir. Aynı zamanda böylesine çok büyük bir iş hacmine sahip olan Çin, üretim kapasitesi bakımından da, neredeyse rakipsiz bir duruma gelmiştir. Buna karşın; gittikçe yaşlandığı için, Avrupa; eski üretim yapısı ve kapasitesini gitgide kaybetmektedir. Avrupa ve birçok gelişmiş ülke; Çin'e transfer olan Sermaye ve Teknoloji karşısında bu ülkeyle rekabet edemez konuma düşmüştür. Çin mallarının pazarı durumundaki Avrupa'ya ticaret mallarının hızlı bir biçimde ulaşmasını sağlayacak, "Demir İpek Yolu"nun Avrupa’ya giriş ve çıkış kapısı, Türkiye'dir.

Şu anda Bulgaristan sınırındaki Kapıkuleden başlayıp, İstanbul'da 3. Boğaz köprüsü olarak devreye giren, dünyanın en geniş köprüsü olan Yavuz Sultan Köprüsü'ne doğru yapılan hızlı tren hattı bitmek üzeredir. Bu hızlı tren hattı; Avrupa’dan Asya’ya doğru, 3. köprünün ortasından geçerek, Ankara ve Sivas üzerinden, Türkiye’yi boydan boya kat ettikten sonra; Kars üzerinden ve Ermenistan işgalinden kurtarılan Nahçıvan'daki "Zengizor Koridoru" üzerinden Azerbaycan’a, oradan da, Türki Cumhuriyetler vasıtasıyla Çin'e ulaşacaktır. Uzakdoğu olarak adlandırılan Çin'in batı ile hızlı ve kapsamlı ticaret yapması, ancak Türkiye üzerinden mümkündür. Bu da Türkiye'ye ticari açıdan çok daha büyük bir değer kazandırmaktadır. Ülkemizde batıdan doğuya doğru yapılan hızlı tren hatları, dünyanın en geniş ve en uzun köprüleri, otoyollar ve devasa tüneller; hep bu ticareti destekleyecek çok önemli unsurlardır. Türkiye; tıpkı Rusya, Azerbaycan ve Ortadoğu ülkeleri ile Avrupa arasındaki petrol ve doğalgaz boru hatlarıyla "Enerji Koridoru" olduğu gibi, Çin ile Avrupa’yı birbirine bağlayan "Ticaret Koridoru" olacaktır. Hayırlısı Allah'tan, diyelim.  "Görelim Mevlam neyler, neylerse güzel eyler".

Bakmadan Geçme