• Haberler
  • Siirt Haber
  • Siirt'te Trafik Kazalarının Asgari Düzeye Düşürülmesi Açısından Mobese Sistemi, Sinyalizasyon ve Yaya Geçidi Eksiklikleri Giderilmeli

Siirt'te Trafik Kazalarının Asgari Düzeye Düşürülmesi Açısından Mobese Sistemi, Sinyalizasyon ve Yaya Geçidi Eksiklikleri Giderilmeli

Şehrimizde mobese kameralarının eksikliği büyük ölçüde hissedilmekte olup, suçlularla mücadele ve suçluları yakalamada mobese sisteminin büyük önemi olduğu muhakkaktır.Güvenlik kameraları ve Mobese sistemlerinin, çok sayıda polisin yapacağı işi yapabilece

Şehrimizde mobese kameralarının eksikliği büyük ölçüde hissedilmekte olup, suçlularla mücadele ve suçluları yakalamada mobese sisteminin büyük önemi olduğu muhakkaktır.  Güvenlik kameraları ve Mobese sistemlerinin, çok sayıda polisin yapacağı işi yapabileceği gerçeğinden hareketle, Şehrimizde eksikliği hissedilen caydırıcı sistemin yeterli düzeye getirilmesi gerekmektedir. Suçluların kısa zamanda yakalanmalarında mobese sisteminin ve kameranın büyük işlevleri vardır.

Toplumsal olaylara dikkat edildiği zaman, bu olaylarda başı çekenlerin ilk hedeflerinden birinin mobese kameralarını etkisizleştirmek olması, elbette boşuna değildir. Çünkü biliyorlar ki, mobese kameralarındaki görüntüler çözümlendiği zaman, işlenen suçlar ve suçları işleyenler kabak gibi ortaya çıkacaktır.

Mobese kameralarının yetersizliği yanında Şehrimizde trafik sinyalizasyon sistemlerinin de yeterli düzeyde olmadığı anlaşılmaktadır. Öyle ki 5-6 yolun kesiştiği bazı kavşaklarda bile sinyalizasyon sistemi bulunmamaktadır. M

otorlu taşıtlar ve yayaların ışıklı ikazlar ile uyarılması ve geçiş üstünlüklerinin tanzim edilmesini sağlayan bu sistemin

yeterli düzeyde olmaması da zaman-zaman trafik kazalarının yaşanmasına yol açabilmektedir.

Sinyalizasyon sistemlerinin kavşaklarda, bağlantı yollarının giriş çıkışlarında ve kavşak olmayan yaya geçitlerinde kurulması zorunludur. Şehrin yeni gelişen semtlerindeki kavşakların sinyalize kavşak olarak yönetilmesinin gerekip gerekmediğini belirlemek için trafik koşulları, yaya karakteristikleri ve ilgili kavşağın fiziksel özellikleri ile ilgili mühendislik çalışmaları yapılmalıdır.

Yaya geçitleri konusunda da gereken ilginin gösterilmesi, sadece okul önlerinin değil, trafiğin yoğun olduğu 4-5 yolun kesiştiği kavşaklarda da yaya geçitlerinin oluşturulması zorunludur.

Bu arada, Şehrimizde son zamanlarda  motosiklet kazalarında yaşanan ölüm olayların artması konusunda gerekli tedbirlerin alınması, özellikle motorlu kuryelerin eğitime tabi tutulmaları istenmektedir.

Bakmadan Geçme