TÜKETİCİ HAKLARINI KORUMA GÜNÜ
Yıl boyunca işlediğimiz veya kutladığımız önemli günlerden biri olması gereken 15 Mart Tüketici Gününü sessiz sedasız bir şekilde geçirdik.İl bazında hiçbir açıklama veya etkinlik yapılmadı.
Yıl boyunca işlediğimiz veya kutladığımız önemli günlerden biri olması gereken 15 Mart Tüketici Gününü sessiz sedasız bir şekilde geçirdik. İl bazında hiçbir açıklama veya etkinlik yapılmadı. Bir tek bakanın vatandaşların cep telefonlarına gönderdiği kutlama mesajı geldi.
Önemli günlerden biri olması gereken dedim çünkü, gerçekten son yıllarda tüketici hakları gündemdeki sorunlardan birini oluşturuyor. İhtiyaçlar arttıkça ve kent büyüdükçe hepimiz bu sorunlarla karşı karşıya kalıyoruz.
Yıllar öncesinin tabiri caizse bir hırka, bir lokma türü ihtiyaç tablosu artık günümüzde elektrikli ve elektronik eşyalardan girift pazarlama tekniklerine kadar büyük bir değişim göstermektedir.Artık satıcılar şeytana pabucu ters giydirecek yöntemlerle ürünlerini pazarlamaya başladılar. Her yeni bir ihtiyaç ve her yeni bir pazarlama tekniği, yeni sorunları da beraberinde getiriyor. Alıcı satıcı anlaşmazlıklarını körüklüyor. Buna bankalarımızın ve büyük firmaların özellikle internet üzerinden satış yapan firmaların pazarlama teknikleri güzel bir örnek oluşturuyor.
Bu nedenle tüketicinin bilinçlenmesine katkıda bulunmak amacıyla belirlenen 15 Mart Tüketiciler Günü önemlidir diyorum. 15-20 yıl önce ilimizde alıcı satıcı arasında bir anlaşmazlığa rastlamak pek olası değildi. Yılda belki birkaç defa rastlanabilecek bir olaydı. Meydana gelen bu anlaşmazlıklarda da Ahilik sistemindekine benzer bir durumla konu komşu esnafın araya girmesi ile tatlı bir şekilde çözüme kavuşturuluyordu, yani yangın büyümeden söndürülüyordu.
Şimdi esnafımız arasında o eski dayanışma kalmadığı gibi, bu tür dostane çözüm yollarını kabul edecek tüketicilerde azaldı. Artık en ufak bir sorunda bile ya kaderimize razı olup bir kenara çekiliyoruz ya da yasal yollara başvuruyoruz. Kaderimizdir deyip defolu bir ürünü ya da ayıplı bir hizmeti kabullenmek yanlış. Hakkımızı sonuna kadar aramamız gerekiyor.
Önce tüketici hakem heyetlerinin yolunu tutuyoruz. Burada bir çözüm bulunamazsa veya bulunan çözümün bizi mağdur ettiğine inandığımızda da Tüketici Mahkemelerine başvuruyoruz. Ancak bunu yaparken de çoğumuz yeteri kadar bilgi sahibi değiliz. Bu nedenle bugünde tüketici hakları konusunda vatandaşları yani tüketicileri bilinçlendirmek aydınlatmak büyük önem taşımaktadır.
Gecikmişte olsa tüketicileri koruma gününüzü kutlar, bilinçli ve sorunsuz alış verişlerle dolu bir yaşam dilerim.
Bakmadan Geçme





