• Haberler
  • Genel
  • Yandex Türkiye İnternette Ramazan Ayının En Çok Merak Edilen Konularını Açıkladı

Yandex Türkiye İnternette Ramazan Ayının En Çok Merak Edilen Konularını Açıkladı

Ramazan ayı sürüyor ve Türkiye'deki internet kullanıcıları, iftardan sahura kadar her anlarını planlamak, dini bilgilerini tazelemek ve geleneksel sofralarına lezzet katmak için Yandex Arama'yı yoğun şekilde kullanıyor.iftar saatlerinden Kadir Gecesi'ne,

Ramazan ayı sürüyor ve Türkiye’deki internet kullanıcıları, iftardan sahura kadar her anlarını planlamak, dini bilgilerini tazelemek ve geleneksel sofralarına lezzet katmak için Yandex Arama’yı yoğun şekilde kullanıyor.

iftar saatlerinden Kadir Gecesi’ne, zekât hesaplamalarından geleneksel tatlılara kadar birçok konu yüz binlerce kez arandı

.

Özellikle, kullanıcılar en çok

“iftar saati”, “namaz vakitleri”, “iftar menüsü” ve “Ramazan takvimi”

gibi konulara ilgi gösterdi. Ayrıca,

Ramazan kolisi, zekât hesaplama ve İslam ansiklopedisi

gibi başlıklar da dikkat çeken aramalar arasında yer alıyor.

Ramazan'da En Çok Merak Edilen Sorular

Sadece bilgilendirici aramalar değil,

soru formatındaki aramalar da yapılıyor

. Kullanıcılar özellikle

dini pratikler ve tatil planlamalarıyla ilgili sorulara

yanıt aradı.

“Kadir Gecesi ne zaman?”, “İftara ne kadar kaldı?”, “Bayram tatili kaç gün?”

gibi sorular, en çok merak edilen konuların başında geldi. İbadetlerle ilgili olarak ise

“Teravih namazı nasıl kılınır?” ve “Zekât nasıl hesaplanır?”

soruları öne çıkıyor.

Ramazan Sofralarında Dijital Hareketlilik

Ramazan’ın vazgeçilmezlerinden biri de

zengin iftar ve sahur sofraları

oluyor. Yemek tarifi aramaları, bir önceki aya göre artış gösterirken, Ramazan’ın ilk gününde yemek tarifi aramaları normal günlere kıyasla belirgin bir artış gösterdi.

Özellikle

geleneksel tatlılar rekor kırdı

.

Güllaç

, bir önceki aya göre

tam 10 kat daha fazla

arandı.

Kadayıf ve baklava

gibi tatlılara olan ilgi

3 kat arttı

.

En çok aranan lezzetler arasında

baklava, güllaç, kadayıf ve pide

yer aldı.

Ayrıca

şekerpare, güveç ve mercimek çorbası

gibi geleneksel yemeklere olan ilgi de arttı.

Bunun yanı sıra, kullanıcılar sadece tariflerle yetinmeyip

bayram baklavası için gerekli malzemeleri ve iftar menüsü önerilerini

de araştırıyor.

Ramazan Ayının Dijital Yansımaları

Yandex Arama’nın Ramazan ayına ilişkin verileri, Türkiye’de bu ayın dini ve kültürel anlamda ne kadar güçlü bir şekilde yaşandığını ortaya koyuyor. İbadetlerden mutfak alışkanlıklarına kadar geniş bir yelpazede yapılan aramalar Ramazan ayının dijital dünyada da yoğun bir etkileşim yarattığını gözler önüne seriyor.

Yandex Türkiye Hakkında:

Yandex Türkiye, insanların yaşamlarını iyileştirmek ve Türkiye'deki dijital ortamı geliştirmek için yeni teknolojiler geliştirmeye ve uygulamaya odaklanmıştır. Şirket arama, araç çağırma, reklam, coğrafi konum hizmetleri ve bulut dahil olmak üzere kapsamlı bir hizmet ekosistemi sunmaktadır.

Bakmadan Geçme